Sandra Elén

Thursday, February 01, 2007

SOKKER................


Okey, sokker er rett og slett blitt et stort problem.

I høst fant jeg ut at ettersom jeg har flyttet for meg selv, må jeg også begynne å kjøpe sokkene mine selv, for før ville jeg bare tatt pappa sine sokker, og de passa alltid! og så ble nesten knesokker også, og det er jo veldig godt og varmt, ettersom vi lever i en veldig kald verden......
Jeg gikk til innkjøp og satt med ni par nye sokker, sorte, lurt tenkte jeg, men ikke før jeg hadde rekt å tenke det, var de plutselig borte, for venninna mi hadde reist til danmark et par uker, og der satt jeg igjen med en fin kvittering på nye sokker, men ingen sokker, så jeg begynte å merke sokkene mine,
men så ble det feil i systemet og plutselig satt jeg med en haug av upar, slitsomt.......
Jeg skjønte så fort at skulle det bli noen sokker på tærne mine så " førstemann til mølla".
Men så har dette fått meg til å tenke endel, og hva er det som egentlig er så praktisk med sokker de er verken se på, de lukter vondt og blir fort hullete.
Nei slutt med sokker, fram med våren og sommern, gleder med til tre uker i en sokkefri verden.
JA TIL EN SOKKEFRI VERDEN!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

la oss danne NTS (nei til sokker)!

2:52 PM  
Blogger Trond said...

Ja, sokker kan fort bli et surt problem (hehe, makan til ordspill skal du lete lenge etter). Jeg sitter som regel med en 8-10 enslige sokker som jeg ikke får parra. Burde vel bare ha kasta de, men blir aldri til det. Da hadde sikkert en makker dukket opp to dager senere. Bra at du ikke kan rappe sokkene til Herr Bjørnø lenger. Tror det er en del av det å bli voksen... Bless!

3:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hei, kjære venn!
Vel, jeg liker å se at andre også ikke er helt glad for sokkebehovet vi har i vår del av verden.
MEN - det finnes muligheter for å legge til rette slik at sokkefronten i livet ditt skal bli noget lettere..

Jeg anbefaler deg å klikke deg inn på følgende link:

http://www.espensollid.com/blogg/innlegg/060919.htm

Her vil du finne et innlegg jeg hadde rundt temaet for en god stund siden..

Etter at jeg så disse mulighetene, roper jeg stadig ut slagordet:
JA TIL SOKKER, JA TIL ORDEN (..på sokkfronten..)!!!!!


Hehe... håper du har det fint, Sandra!
Vær velsignet in all your doings and beeings!


Hilsen Espen..

5:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Om vinteren er sokker en nødvendighet - ja. Men resten av året er det noe tull. Jeg har pakket kastet sokkene for i år, og tar dem ikke frem igjen før i november.

Klamt å gå barbeint i skoene? - nei, ikke nødvendigvis. Klamme føtter skyldes tette sko. Bruk luftige sko med god ventilasjon, da holder føttene seg tørre og friske.

Kalde føtter på kalde dager? Når vi fryser på føttene, er det ofte fordi føttene er våte eller fuktige pga. fotsvette. Med lette, luftige sko holder du føttene tørre. I tillegg kan du bruke et middel mot fotsvette (fås kjøpt på apotek). Føttene er konstruert for å tåle kulde like godt som hendene. Når du ikke bruker votter, trenger du ikke sokker heller. (og strengt tatt ikke sko, men det er jo praktisk av ulike grunner)

6:49 AM  

Post a Comment

<< Home